میگرنی‌ها! از این خوراکی‌ها فاصله بگیرید!!!

رزرو تبلیغــات

تعرفه تبلیغات
مجله اینترنتی قرمز
تعرفه تبلیغاتتعرفه تبلیغات

شمـا میتوانیــد برای دیافت آخرین مطالب و آگاهی از آخریـن اخبــار موزیـک در ایمیـــل خـود در خبــرنامـه ثـبت نـام کنــید

میگرنی‌ها! از این خوراکی‌ها فاصله بگیرید!!!


میگرنی‌ها! از این خوراکی‌ها فاصله بگیرید

گاهی سردرد نبض‌دار شما به‌خاطر اشتباهات تغذیه‌ای‌تان ایجاد می‌شود. برخی مواد غذایی به میگرنی‌ها نمی‌سازد و می‌تواند سر شما را برای درد گرفتن تحریك كند.  محققان می‌گویند اگر از خوراکی‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم فاصله بگیرید تا اندازه زیادی می‌توانید از بروز سردردهای شدیدی که زندگی‌تان را مختل  می‌کنند جلوگیری کنید. پس به جای درمان، این بار پیشگیری کنید.

نوشابه رژیمی

شاید برای‌تان عجیب باشد اما گاهی با خوردن یك نوشابه رژیمی هم ممكن است سردردهای‌تان آغاز شود. آسپارتام كه به عنوان قند جانشین در بعضی از نوشابه‌های رژیمی یا شیرین‌كننده‌های مصنوعی به كار می‌رود، می‌تواند درد سر را در شمایی كه از میگرن رنج می‌برید، آغاز كند.

سس‌ها

ادویه‌ها هم گاهی می‌توانند دردهای میگرنی را آغاز كنند و واکنشی که بدن برخی افراد به آنها نشان می‌دهد، گاهی با بروز سردردهای نبض‌دار و آزار دهنده میگرنی همراه می‌شود. اگر به این بیماری دچار باشید ممكن است با مصرف سس‌هایی كه از ادویه‌های مختلف پر شده‌اند دور جدیدی از دردها را تجربه كنید و برای آرام كردن سردردی كه به‌خاطر یك اشتباه ساده تغذیه‌ای ایجاد شده، مجبور شوید داروهای مختلف را امتحان كنید یا چند ساعت و حتی چند روزی از جمع، صدا و نور فاصله بگیرید. البته برای پیشگیری از این دردها، لازم است بدن خود را بشناسید و بدانید که چه اتفاقی اغلب جرقه ایجاد درد را در سر شما می‌زند.

پنیر مانده

در پنیرهای كهنه و شكلات مقدار زیادی تیرامین موجود است كه می‌تواند محرك میگرن باشد. پس میگرنی‌ها باید از مصرف این خوراكی‌ها خودداری كنند. برای مثال برخی افراد مبتلا به این سردردها ممكن است با مصرف پنیر تبریزی دچار حمله میگرن شوند.

كنسرو

افزودنی‌های موجود در كنسرو‌ها هم می‌تواند درد را به سرتان بیندازد. هیستامین موجود در كنسروها و البته افزودنی‌های موجود در سوسیس، كالباس و تمام غذاهای بسته‌بندی شده ممكن است حال شما را بدتر كند. پس اگر با تجربه به شما ثابت شده كه این خوراكی‌ها دردتان را آغاز می‌كنند، سراغ‌شان نروید.

قهوه و نسكافه

به شما گفته‌اند قهوه و نسكافه دوای سردرد است؟ به توصیه‌شان عمل نكنید. اگر مصرف كافئین‌تان را یكدفعه بیشتر كنید، دردهای میگرنی امان‌تان را می‌برند؛ البته در صورتی كه به مصرف نوشیدنی‌های كافئین‌دار وابسته شده باشید، با قطع یكباره آنها هم می‌توانید بهانه لازم برای شروع سردرد را ایجاد كنید.


منبع:salamati.ir



تاریخ انتشار : جمعه 06 اسفند 1395 ساعت: 15:26 | نظرات(0)
برچسب ها : , , , ,

نویسنده :

بازديد : 177

موضوع: مطالب علمی , سرگرمی و تفریحی ,

بخش نظرات این مطلب
کد امنیتی رفرش