مطالب علمی

رزرو تبلیغــات

تعرفه تبلیغات
مجله اینترنتی قرمز
تعرفه تبلیغاتتعرفه تبلیغات

شمـا میتوانیــد برای دیافت آخرین مطالب و آگاهی از آخریـن اخبــار موزیـک در ایمیـــل خـود در خبــرنامـه ثـبت نـام کنــید

باورهای اشتباه در مورد شارژ و باتری موبایل

باتری جزو مهم ترین بخش های هر گوشی موبایل بوده و به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل تعیین کننده کیفیت و قیمت گوشی به شمار می آورد.

به گزارش تکنا، در سال های اخیر اکثر برندهای معتبر تولید کننده موبایل جهت افزایش کیفیت و میزان دوام باتری های خود، نسبت به استفاده از فناوری های پیشرفته تر و افزایش ظرفیت این باتری ها اقدام کرده اند. این مورد به ویژه در باتری های گوشی برند شیائومی در سال های اخیر به وضوح مشاهده شده و باتری های این برند در سال ۲۰۲۰ جزو برترین ها بوده اند. با این وجود، عوامل مختلفی مرتبط با عملکرد و طول عمر باتری وجود داشته و ممکن است سؤالاتی در مورد نحوه استفاده صحیح از آن برای شما پیش آید. پیشرفت دائمی تراشه های بکار رفته در باتری سبب شده برخی نکاتی که در گذشته به آن ها اشاره می شد، امروزی کاربردی نداشته باشند.

نحوه شارژ، کالیبره کردن، موارد مؤثر در طول عمر و علائم مرتبط با خرابی باتری جزو مواردی هستند که معمولاً اکثر افراد پرسش هایی در رابطه با آن ها در ذهن خود دارند. با این وجود به این نکته نیز باید توجه کرد که تغییر برخی تنظیمات نرم افزاری و همچنین اصطلاح تعدادی از رفتارهای نادرست، صرفاً سرعت فرآیند تخریبی باتری را کاهش خواهند داد. باتری های موبایل به سبب لیتیومی بودن با گذشت زمان به تدریج از نظر کیفی با افت روبرو می شوند. پس از بروز علائم خرابی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد، اقدام به تعویض باتری امری اجتناب ناپذیر خواهد بود؛ اما با اصلاح برخی موارد بر اساس علم روز، می توان این اتفاق را به تأخیر انداخت. در این مقاله به بررسی تعدادی از باورهای غلط مرتبط با باتری موبایل خواهیم پرداخت.

 

old nokia phones

میزان شارژ باتری موبایل

در باتری های قدیمی با اتصال گوشی به شارژر و پس از ۱۰۰ درصد شدن شارژ، جریان انرژی قطع نشده و همچنان ادامه می یافت. این جریان اضافی سبب داغ شدن بیش از حد باتری شده و در بلندمدت موجب بروز مشکلاتی در آن می شد. از این رو کارشناسان همواره نسبت به عدم شارژ بیش از حد باتری و یا عدم شارژ آن در تمام طول شب تأکید می کردند. اما امروزه باتری ها لیتیومی بوده و به دلیل استفاده از فناوری جدید، جریان انرژی پس از ۱۰۰ درصد شدن شارژ قطع می شود. حتی در اطلاعیه ای رسمی اعلام شده ورود جریان به باتری های HTC پس از ۱۰۰ درصد شدن شارژ متوقف می شود. صرفاً به دلیل استفاده از شارژ در حالت استندبای لحظاتی درصد آن به ۹۹ کاهش یافته و جریان دوباره برقرار می شود که اثر منفی خاصی نخواهد داشت.

 

در مورد میزان استفاده از شارژ و زمان مناسب استفاده از شارژر نیز اشتباهات رایجی در جامعه مشاهده می شود. معمولاً اکثر افراد تا زمانی که شارژ باتری به صفر نرسیده و یا به این رقم نزدیک نشده، اقدام به شارژ دوباره گوشی خود نمی کنند. تخلیه کامل شارژ باتری های لیتیومی و همچنین تکرار چرخه های شارژ و دشارژ صفر تا صد بر روی کیفیت باتری اثر منفی بر جای خواهد گذاشت. بهتر است قبل از کاهش این رقم به کمتر از ۲۰ درصد، نسبت به شارژ دوباره گوشی خود اقدام کنید. بر اساس بررسی های صورت گرفته بهترین بازه برای شارژ باتری، ۴۰ تا ۸۰ درصد ارزیابی شده است.

خرابی باتری و کالیبره کردن آن

کالیبره کردن باتری موبایل به هیچ وجه تأثیری بر روی کیفیت و یا خرابی آن نخواهد داشت. هر باتری تراشه ای داشته که بصورت نرم افزاری رقم دقیق شارژ خود را به گوشی اطلاع داده و این رقم بصورت درصد بر روی صفحه نمایش به شما نشان داده می شود. در گذشته گاهی اوقات در این مسیر انتقال اطلاعات مشکلی پیش می آمد. این امر سبب می شد درصد نشان داده به شما صحیح نبوده و احتمالاً گاهی اوقات گوشی با وجود شارژ کافی، خاموش می شد. کالیبره کردن به رفع این مشکل کمک می کند که البته در باتری های امروزی به دلیل فناوری های جدید بکار رفته، چندان نیازی به انجام این فرآیند احساس نمی شود.

 

خاموش شدن ناگهانی گوشی می تواند ناشی از کالیبره نبودن باتری یا خرابی احتمالی آن باشد. باتری خراب شده علائم مختلفی همانند افزایش دما و افزایش حجم داشته که یکی دیگر از علائم آن نیز می تواند این مورد باشد. همان طور که ذکر شد، در صورتی که این اتفاق ناشی از وجود مشکل در باتری باشد، کالیبره کردن بر روی آن تأثیری نداشته و بهتر است جهت جلوگیری از تشدید این شرایط، نسبت به تعویض باتری گوشی خود در اولین فرصت ممکن اقدام کنید. البته در صورت تمایل به کالیبره کردن باتری، به این نکته باید توجه داشته باشید که تکرار دائمی این فرآیند به خصوص در بازه های کمتر از ۳ ماه بطور متقابل موجب کاهش کیفیت باتری خواهد شد.

لزوم تعویض باتری موبایل

بسیاری از کاربران فکر می کنند با رعایت نکاتی در مورد باتری همانند شارژ آن به شیوه صحیح و مواردی از این دست می توانند از بروز مشکل و خرابی باتری جلوگیری کنند. اما این موارد صرفاً سرعت روند تخریبی آن را به تأخیر انداخته و نمی توانند بطور کامل از این اتفاق جلوگیری کنند. کیفیت باتری های لیتیومی وابسته به تعداد سیکل های شارژ و دشارژ بوده و بطور مثال برای آیفون، گفته می شود باتری پس از ۵۰۰ چرخه کیفیت اولیه خود را از دست می دهد. خرابی باتری علائم متفاوتی داشته و بطور معمول در اولین مرحله با افزایش سرعت مصرف شارژ آغاز می شود. سپس احتمالاً مواردی چون خاموش شدن ناگهانی گوشی، داغ شدن بیش از حد باتری و در موارد شدیدتر افزایش حجم آن رخ خواهد داد.

خرابی باتری روندی تدریجی داشته و به مرور زمان شدت بیش تری می یابد. این روند در بلندمدت ممکن است به دلیل وجود مشکل در جریان انتقالی، سبب خرابی سایر بخش های سخت افزاری گوشی نیز شده و آثار جبران ناپذیری بر جای بگذارد؛ از این رو نمی توان وجود مشکل در باتری را نادیده گرفت. در صورت بروز هرگونه مورد نشانگر خرابی، بهتر است نسبت به تعویض و خرید باتری موبایل جدید اقدام کنید.

منبع نوشته/خبر: تکنا


تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 بهمن 1399 ساعت: 20:27 | نظرات(0)
برچسب ها : , , , , , , , , ,
میگرنی‌ها! از این خوراکی‌ها فاصله بگیرید!!!


میگرنی‌ها! از این خوراکی‌ها فاصله بگیرید

گاهی سردرد نبض‌دار شما به‌خاطر اشتباهات تغذیه‌ای‌تان ایجاد می‌شود. برخی مواد غذایی به میگرنی‌ها نمی‌سازد و می‌تواند سر شما را برای درد گرفتن تحریك كند.  محققان می‌گویند اگر از خوراکی‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم فاصله بگیرید تا اندازه زیادی می‌توانید از بروز سردردهای شدیدی که زندگی‌تان را مختل  می‌کنند جلوگیری کنید. پس به جای درمان، این بار پیشگیری کنید.

نوشابه رژیمی

شاید برای‌تان عجیب باشد اما گاهی با خوردن یك نوشابه رژیمی هم ممكن است سردردهای‌تان آغاز شود. آسپارتام كه به عنوان قند جانشین در بعضی از نوشابه‌های رژیمی یا شیرین‌كننده‌های مصنوعی به كار می‌رود، می‌تواند درد سر را در شمایی كه از میگرن رنج می‌برید، آغاز كند.

سس‌ها

ادویه‌ها هم گاهی می‌توانند دردهای میگرنی را آغاز كنند و واکنشی که بدن برخی افراد به آنها نشان می‌دهد، گاهی با بروز سردردهای نبض‌دار و آزار دهنده میگرنی همراه می‌شود. اگر به این بیماری دچار باشید ممكن است با مصرف سس‌هایی كه از ادویه‌های مختلف پر شده‌اند دور جدیدی از دردها را تجربه كنید و برای آرام كردن سردردی كه به‌خاطر یك اشتباه ساده تغذیه‌ای ایجاد شده، مجبور شوید داروهای مختلف را امتحان كنید یا چند ساعت و حتی چند روزی از جمع، صدا و نور فاصله بگیرید. البته برای پیشگیری از این دردها، لازم است بدن خود را بشناسید و بدانید که چه اتفاقی اغلب جرقه ایجاد درد را در سر شما می‌زند.

پنیر مانده

در پنیرهای كهنه و شكلات مقدار زیادی تیرامین موجود است كه می‌تواند محرك میگرن باشد. پس میگرنی‌ها باید از مصرف این خوراكی‌ها خودداری كنند. برای مثال برخی افراد مبتلا به این سردردها ممكن است با مصرف پنیر تبریزی دچار حمله میگرن شوند.

كنسرو

افزودنی‌های موجود در كنسرو‌ها هم می‌تواند درد را به سرتان بیندازد. هیستامین موجود در كنسروها و البته افزودنی‌های موجود در سوسیس، كالباس و تمام غذاهای بسته‌بندی شده ممكن است حال شما را بدتر كند. پس اگر با تجربه به شما ثابت شده كه این خوراكی‌ها دردتان را آغاز می‌كنند، سراغ‌شان نروید.

قهوه و نسكافه

به شما گفته‌اند قهوه و نسكافه دوای سردرد است؟ به توصیه‌شان عمل نكنید. اگر مصرف كافئین‌تان را یكدفعه بیشتر كنید، دردهای میگرنی امان‌تان را می‌برند؛ البته در صورتی كه به مصرف نوشیدنی‌های كافئین‌دار وابسته شده باشید، با قطع یكباره آنها هم می‌توانید بهانه لازم برای شروع سردرد را ایجاد كنید.


منبع:salamati.ir



تاریخ انتشار : جمعه 06 اسفند 1395 ساعت: 15:26 | نظرات(0)
برچسب ها : , , , ,

نویسنده :

بازديد : 174

موضوع: مطالب علمی , سرگرمی و تفریحی ,

افراد باهوش از چه عباراتی استفاده نمی کنند؟

گاهی عباراتی را بر زبان می آورید که شخصیت تان را متفاوت از آن چه هستید نشان می دهد. اما حرفی که زده شده را نمی توان پس گرفت.

منظور لطیفه ها یا نظرات سیاسی نادرست نیست. البته گفتن این ها نیز در شناساندن شما به دیگران اثر می گذارد اما بیشترین ضربه را عباراتی می زنند که شما را ضعیف النفس و بی کفایت نشان می دهند.

گاهی آن قدر که کلام در دیگران اثر می گذارد، هوش نمی گذارد. می توانید در زیر 11 عبارتی که شما را ضعیف نشان می دهد، مطالعه بفرمایید:

  1. عادلانه نیست

Decorative Scales of Justice in the Courtroom

همه می دانند که زندگی عادلانه نیست. از این رو گفتن چنین عبارتی شما را نابالغ و خام نشان می دهد.

اگر نمی خواهید بد نشان داده شوید برای سخنی که می گویید توضیح کوچکی نیز ارائه دهید. برای مثال، می توانید چنین بگویید:

«متوجه شدم که سارا را برای این پروژه انتخاب کرده اید. اشکالی ندارد اگر دلیل این تصمیم را بدانم؟ از شما متشکر می شوم اگر بگویید چرا من گزینه ی مناسبی برای این کار نبودم. خوشحال می شوم اگر لازم است مهارت های مورد نیاز را کسب کنم.»

  1. همیشه به این شکل انجام شده است

دورانی که در آن زندگی می کنیم عصر انفجار تکنولوژی است، به شکلی که ممکن است فرآیندی که 6 ماه پیش اتخاذ می شد، دیگر به کار نیاید. گفتن این عبارت نه تنها شما را تنبل و مخالف تغییر نشان می دهد بلکه باعث می شود رئیس تان به این فکر کند که چرا هیچ تلاشی برای تغییرش نکرده اید. اگر روشی همیشه کار شما را پیش برده، یقین داشته باشید ظرفیت بهبود یافتن را دارد.

  1. مسئله ای نبود

زمانی که کسی از شما درخواست کمک می کند و پس از انجام کار با حالت سردی به او می گویید مسئله ای نبود، او فکر می کند شاید برای شما سخت بوده یا کار را به شما تحمیل کرده است.

در عوض باید به مردم نشان دهید که از کاری که برای شان کرده اید خوشحالید. برای این کار از این عبارات استفاده کنید: «باعث افتخار من است» یا «انجام دادن آن کار باعث خوشحالی من است».

با انتخاب درست لغات، می توانید اثر مثبتی بر دیگران بگذارید.

  1. من فکر می کنم…./ شاید فکر جالبی نباشد…/ شاید سوال درستی نباشد…

این گونه مقدمات باعث می شود شما ضعیف النفس نشان داده شوید حتی اگر ایده ی شما عالی باشد.

خود را به نقد نکشید. اگر شما به حرفی که می زنید اعتماد نداشته باشید، چگونه از دیگران انتظار دارید به شما اعتماد کنند؟ اگر واقعا چیزی را نمی دانید بگویید: «در حال حاضر این اطلاعات را ندارم، اما به دنبالش می گردم و پاسخ را بعدا به شما می گویم.»

  1. فقط یک دقیقه وقت می گیرد

با گفتن این جمله عجول نشان داده می شوید و مهارت های تان دست کم گرفته می شود، مگر این که واقعا آن کار را در 60 ثانیه تمام کنید. اما اگر کار بیشتر از این زمان وقت می برد از این عبارت استفاده کنید: «خیلی طول نمی کشد» اما جوری صحبت نکنید که نشان دهد آن کار را زودتر از آنچه که واقعا زمان می برد، تمام خواهید کرد.

  1. سعی می کنم

این جمله دقیقا مانند عبارت «من فکر می کنم» نشان دهنده ی شک شما به توانایی هایتان است. به خود ایمان داشته باشید. زمانی که کاری به شما پیشنهاد می شود یا متعهد به انجامش شوید و یا اگر نمی توانید جایگزینی برای آن پیشنهاد دهید، اما هرگز نگویید «سعیم را می کنم» زیرا برداشت فرد مقابل این است که اصلا سعی نخواهید کرد.

  1. او تنبل/ بی کفایت/ نادان است

lazy

هیچ گاه با برچسب زدن کلمات بد به همکاران تان به پیشرفت دست پیدا نمی کنید. حتی اگر حق با شما باشد. یقینا زمانی که شما متوجه بد بودن همکارتان شدید، دیگران نیز شده اند؛ پس نیازی نیست آن را به همه بگویید. در صورت درست بودن حرف شما، کسی که نادان جلوه می کند خود شما خواهید بود.

در هر محل کاری چنین افرادی وجود دارند و همه آن ها را می شناسند. اگر توانایی بهتر کردن آنها یا اخراج شان را ندارید، پس با گفتن بدی هایشان، خود را در دید دیگران بدتر نکنید.

  1. در حیطه ی وظایف کاری من نیست

به زبان آوردن چنین عبارتی شما را مانند فردی نشان می دهد که به تنها چیزی که فکر می کند گرفتن حقوق است و ترجیح می دهید تا جایی که امکان دارد کمترین کار را انجام دهید. اگر امنیت شغلی برای شما مهم است هیچ گاه این عبارت را به زبان نیاورید.

اگر رئیس تان کاری را به شما محول می کند که در شان تان نیست، در ابتدا آن را به خوبی انجام دهید و سپس در جلسه ای با وی درباره ی آن صحبت کنید. با این کار هم شما بد نشان داده نمی شوید هم رئیس تان فهم بهتری از باید ها و نباید های شما بدست می آورد.

  1. تقصیر من نیست

تقصیر خود را به گردن دیگران نیاندازید. مسئولیت پذیر باشید، حتی اگر نقش کوچکی در رخ دادن آن اشتباه داشتید. در مقابل اگر نقشی نداشتید، اعتراض خود را در قالب توضیحی از ماجرا ارائه دهید. حقایق را بگویید و اجازه دهید رئیس و دیگر همکاران قضاوت کنند و مقصر را بشناسند.

زمانی که انگشت تقصیر را به دیگران نشانه می گیرید، از طرف دیگر بی مسئولیتی خود را نشانه گرفته اید. ممکن است برخی علاقه ای به کار کردن با شما نداشته باشند زیرا شما را بی مسئولیت می پندارند و برخی دیگر تا اتفاقی بیفتد سریع شما را مقصر می کنند تا خود به دام نیفتند.

  1. من نمی توانم

i-cant

ممکن است برخی از این عبارت چنین برداشت کنند که شما نمی خواهید کاری را انجام دهید.

اگر کاری را به دلیل نداشتن مهارت های لازم نمی توانید انجام دهید، جایگزینی برای آن پیشنهاد دهید. به جای اینکه بگویید چه کاری را نمی توانید انجام دهید، کاری را که می توانید پیشنهاد کنید. مثلا به جای عبارت «من نمی توانم تا آخر شب بمانم» بگویید: «من می توانم صبح زود بیایم. قبول می کنید؟». به جای عبارت «من نمی توانم این ها را محاسبه کنم» بگویید: «من الان بلد نیستم چگونه این کار را انجام دهم. اگر کسی باشد که به من نحوه ی محاسبه را یاد دهد، مطمئنا از بار دیگر خودم محاسبه می کنم.»

  1. من از این کار متنفرم

بدترین عبارتی که می توان در محل کار به کار برد همین است. با ابراز تنفر از کارتان، به عنوان فرد منفی نگر آنجا شناخته می شوید و بازده گروه را پایین می آورید.

رؤسا خیلی سریع این گونه افراد را شناسایی می کنند و مطمئنا افراد با ذوق بیشتری منتظر موقعیت کاری شما هستند. از این رو به راحتی کنار گذاشته می شوید.

http://bayanbox.ir/download/89727334419196501/1346049670-world.pngمنبع:دیجیاتو



تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1395 ساعت: 20:52 | نظرات(0)
برچسب ها : , , , , ,

نویسنده :

بازديد : 207

موضوع: مطالب علمی , سرگرمی و تفریحی ,

داستان زندگی «نیکولا تسلا»، دانشمند نابغه ای که به حق خود نرسید

tesla


می‌گویند تاریخ را فاتحان می‌نویسند اما در واقع این جمله برای تسلی کسانیست که نامشان از قلم مورخان دور مانده است. برای سال های سال، کتب علمی، جریان الکتریسیته و برق را تنها به یک نام، یعنی «توماس ادیسون» نسبت داده ‌اند در حالیکه به نابغه ‌ای که تکنولوژی پیشگامانه او در زمینه برق واقعا توانست به جهان پیشرفته نیرو ببخشد، در تاریخ علم و دانش کمتر اشاره شده است.

تا پیش از ورود به قرن بیستم، برق همچنان یک کنجکاوی علمی محض باقی مانده بود و هنوز هم بسیاری نسبت به کارایی آن تردید داشتند اما این «نیکولا تسلا» بود که بیش از هر فرد دیگری این مسیر را تغییر داد. در حقیقت تحقیقات پیشگامانه تسلا در زمینه برق تنها بخشی از نوآوری‌ ها و اختراعات علمی بود که باعث شد تا وی در حد یک «الهه علم» در جهان مشهور شود.

در واقع، «تسلا» نه تنها در کارها و پیشرفت های پیشینیان خود تحول ایجاد کرد، بلکه با پیشی گرفتن از دانشمندان معاصر خود، گامی بلندتر در این مسیر برداشت. همانطور که یک ستاره موسیقی باید برای رسیدن به عنوان «الهه موسیقی» جهان باید قطعاتی بی نظیر ساخت، در علم هم همین قانون صدق می کند چرا که باید آن قدر ماشین های نوآورانه و خلاقانه ساخت تا بلکه یکی از آنها به اختراعی علمی تبدیل شود.

علاوه بر تمامی این ها، چنین مخترعی باید ویژگی های متمایزی چون غیر عادی بودن، بصیرت و انگیزه و توان تحمل مشقت ها و ریاضت در راه علم را هم داشته باشد. در واقع، «نیوکلا تسلا» چنین فردی بود.

ادامه این مطلب جالب و خواندنی در ادامه مطلب....



تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1395 ساعت: 12:26 | نظرات(0)
برچسب ها : , ,
محققان ماده ای تولید کرده اند که مقاومت آن 10 برابر فولاد است!!

دانشمندان همیشه رؤیای دستیابی به ماده ای را در سر داشتند که علاوه بر چگالی کم بتواند نیروی زیادی را تحمل کند. حال خبرهایی از دانشگاه MIT به گوش می رسد که به نظر می آید این رؤیا تبدیل به واقعیت شده است.

محققان «مؤسسه فناوری ماساچوست» موفق شده اند با استفاده از گرافن، ماده ای را تولید کنند که نسبت به فولاد 10 برابر مقاومت بیشتری داشته در حالی که چگلی آن تنها 5 درصد چگالی فولاد است.

گرافن یکی از آلوتروپ های کربن است و ساختاری دو بعدی متشکل از یک لایه منفرد شبکه لانه زنبوری کربنی دارد و ضخامت آن برابر با تنها یک اتم کربن است. حال محققان MIT موفق شده اند که با استفاده از حرارت و فشار، لایه های گرافن را به یک ساختار سه بعدی تبدیل کنند.

لازم به ذکر است که ساخت یک مدل سه بعدی به تنهایی کافی نیست بلکه شکل و ساختار آن از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است. گرافن به صورت طبیعی پس از قرارگیری در معرض گرما و فشار به شکل یک توپ دارای خلل و فرج در می آید که با نام «gyroid» شناخته می شود.

landscape-1483907463-graphene

دانشمندان به این نکته دست یافتند که در واقع بیش از آنکه نوع ماده در مقاومت آن تأثیر داشته باشد، ساختار و شکل ماده است که روی مشخصات آن اثرگذار است.

آنها برای آزمایش کردن تئوری خود، از فرم «gyroid» بهره برده و آن را 1000 مرتبه بزرگتر کردند تا یک ساختار پلاستیکی اسفنجی شکل تشکیل دهد. گفتنی است که مدل های مذکور در جزئیاتی مانند ضخامت دیواره ها با هم متفاوت بودند. نکته قابل توجه اینکه، مواد دارای دیواره های ضخیم تر نسبت به آنهایی که نازک تر بودند، زودتر شکسته می شدند.

محققان اذعان داشتند که هرگونه ماده دیگری می تواند به جای گرافن مورد استفاده قرار گیرد و کماکان با بهره گیری از ساختار عجیب و دارای خلل و فرج اشاره شده، مقاومت مطلوبی را به ارمغان آورد.

http://bayanbox.ir/download/89727334419196501/1346049670-world.pngمنبع:دیجیاتو



تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1395 ساعت: 12:09 | نظرات(0)
برچسب ها : , , , ,

نویسنده :

بازديد : 207

موضوع: مطالب علمی ,